BABEL in the clouds
6 iunie/6th of June
18:30 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Teatrul Masca, București, România
Arca lui Lenin/Lenin`s Ark
Arca lui Lenin este un spectacol despre lumea comunismului în perioada stalinistă, o lume recreată pe scenă din imaginile unor statui celebre. „Porniți înainte, tovarăși!”, spune un cântec celebru și tragem cu toții nădejdea că o vor face. Cu Lenin la timonă, Arca se va transforma într-o corabie fantomă care va naviga continuu, în derivă, în marele ocean al istoriei omenirii.
Scenariul și regia/Script & directing: Mihai MĂLAIMARE
Decorul și costumele/Set & costume design: Sanda MITACHE
Distribuția/Cast:
Massimiliano NUGNES: Minerul/The miner
Valentin MIHALACHE: Brigadierul/The brigadier
Mădălin MLADINOVICI: Mosfilm – muncitorul/Mosfilm – The worker
Florentina PANAIT: Mosfilm– țăranca/Mosfilm – The peasant woman
Anamaria PÎSLARU: Cominternista/The comintern
Nicu PUNGĂ: Intelectualul/The intellectual
Robert POIANĂ: Oțelarul/The steel worker
Cristina PANAIT: Țăranca/The peasant woman
Alex FLOROIU: Pionierul/The pioneer
Cosmin CREȚU: Lenin
Sorin DINCULESCU: Stalin
Dora IFTODE: Intelectuala/The intellectual woman
Eugen FETESCU: Fierarul/The blacksmith
Ioana RUFU: Pioniera/The pioneer woman
Laura DUMITRAȘCU: Brigadiera/The brigadier woman
Teatrul Masca, înființat în 1990, este un teatru de gest, pantomimă și expresie corporală. Are o trupă tânără de actori profesioniști și este condus de actorul și regizorul Mihai Mălaimare, doctor în teoria teatrului, elev al lui Jean Lecoq. Pe lângă spectacole de stradă (clovni, commedia dell`arte, teatru medieval, marionete mari, statui vivante), teatrul oferă și spectacole de interior, fără cuvinte sau cu minim de dialog, apropiate de teatru-dans, dar inspirate din textele unor mari autori.
Lenin`s Ark is about the communist world in the Stalinist period, a world recreated from images of notorious statues. `Ahead, comrades!`, says a well-known song and we all hope they will take the advice. Having Lenin as captain, the Ark will become a ghost ship, continuously drifting on the giant ocean of mankind history.
Masca Theatre, founded in 1990, is a gesture, pantomime and body expression theatre. It has a young troop of professional actors and is led by the actor and director Mihai Mălaimare, Phd in theatrical theory, student of Jean Lecoq. Besides the street shows (clowns, commedia dell`arte, medieval theatre, giant puppets, living statues), the theatre also offers shows on stage, nonverbal or with minimum dialogue, close to dance theatre, but inspired by great authors` texts.
6, 7 iunie/6th, 7th of June
18:00 & 20:00 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Centrul Vechi/Old Town
Long Vehicle Circus, Cehia/Czech Republic
Life is swing & Gangster show
Reprezentații captivante oferite de patru artiști curajoși care merg pe picioroange de un metru, acesta este rezultatul a șase ani de existență Long Vehicle Circus. Compania urmează tradiția circului, a evenimentelor de stradă și folosește elemente de acrobație, pantomimă, bufonerie și grotesc, dans și muzică swing.
„Toți să înceapă să danseze swing!”, acesta este mesajul pe care îl poartă în întreaga lume. Viața merită trăită intens! Altfel, nu trăim, doar existăm. Ea trebuie să fie asemenea swing-ului: plină de întorsături, variații și muzică bună.
Poți să-ți imaginezi gangsterii ca pe niște dansatori, acrobați, prieteni, artiști sau clovni?
Lasă-te surprins!
Cu/With: Filip ŠEBČAJEVIČ, Petr ŠTĚPÁNEK, Evžen HÁJEK, Jiří JELÍNEK
Gripping performances of four courageous artists balancing on one-metre-high stilts is the result of five-years Long Vehicle Circus existance. The company follows the circus and street performances tradition and uses acrobatic, pantomime, buffoonery and grotesque, dance and swing music elements.
`Everybody, start swinging!` is the message they spread all over the world. Life should be lived to the fullest! Otherwise, we do not live, but only exist. Life should be like swing – fullof twists, varieties and good music.
Can you imagine gangsters like dancers, acrobats, friends, artists or clowns? What happens if all this takes place on one meter high stilts? Let us surprise you!
7 iunie/7th of June
18:30 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Trashed Alive & Percussion workshop
8 iunie/8th of June
19:30 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Gelber Sack
Groove Onkels, Germania/Germany
Trashed Alive & Gelber Sack (Aruncat de viu și Sacul galben)
Trashed Alive și Gelber Sack sunt reprezentații muzicale inedite. Sunetele ies din tomberoane de gunoi, găleți, sticle goale. Concertele Groove Onkels se pliază foarte bine pentru orice spațiu, fie că sunt în stradă, pe o scenă în aer liber, într-o sală sau chiar în mișcare. Ritmurile trepidante, aproape tribale, te fac să tresalți și să vrei și tu să faci muzică din orice găsești la îndemână, doar să te poți alătura lor. Vei pleca cu ritmul în sânge.
Conceptul și regia/Concept & directing: Joachim DÖLKER
Cu/With: Joachim DÖLKER, Jonathan FEHST, Klaas UKENA, Sven JENTGENS, Jan DAVID, Dominic SBARCEA, Richi MEIER, Sebastian BERG
Durata/Running time: cca. 45 min.
Groove Onkels sunt muzicieni profesioniști, toți pasionați de instrumente de percuție. Fondatorul trupei este Joachim Dölker, care a fost în câteva turnee percuționistul trupei germane Scorpions.
Trashed Alive and Gelber Sack (The yellow sack) are a special kind of music. The sounds come out of trash bins, buckets, empty bottles. Groove Onkels concerts are suitable for any location, whether it is a street, on open-space stage, a concert hall, or even moving-by while singing. The thrilling rhytms, almost tribal, make you exulting and wishing to get music from whatever comes to your hand, only to be able to join them. You will leave with the rhytm speeding through your blood.
Groove Onkels are professional musicians, each of them with a passion for percussion instruments. The founder of the band is Joachim Dölker, that was for a couple of tours the percussionist for the german famous band Scorpions.
8 și 10 iunie/8th & 10th of June
18:00 – Centrul Vechi/Old Town
9 iunie/9th of June
19:00 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Serious clown Company, Australia și Germania/Australia & Germany
Parasomnia
Parasomnia este un fenomen care implică mișcările anormale, comportamentele, emoțiile, percepțiile și visele care apar în timp ce adormim, în somnul cel mai adânc sau între etapele acestuia. Toți trebuie să înfruntăm lumea, parcurgând obiectivele zilnice. Ce se întâmplă când realizăm că, de fapt, nu suntem cu adevărat treji? Ce se întâmplă dacă nu ne vom mai trezi niciodată și vom rămâne în această minunată, fermecătoare lume a viselor? Sau ce s-ar întâmpla dacă ne-am trezi dintr-o dată în mijlocul unei străzi aglomerate? Parasomnia este un joc al diferitelor realități.
Regia/Directed by: Adam Read
Decorul și costumele/Set & costume design: Olga Dumova
Cu/With: Adam Read
Durata/Running time: 40 min.
Spectacol în limbă universală/Universal language show
Adam Read explorează diferitele forme de teatru de stradă și de spectacol vizual. El construiește instalații ca spații de joc pentru acțiunea reprezentației, de cele mai multe ori integrând și mediul înconjurător în ele. Spectacolul se bazează, de asemenea, pe interacțiune directă cu publicul.
Parasomnia is a phenomenon that involve abnormal movements, behaviors, emotions, perceptions and dreams that occur while falling asleep, deep sleeping or between the sleep stages.We all have to face the world as we walk through our daily tasks. What happens when we realise we are actually not awake? What happens if we will never be awake and remain in this wonderful, amazing world of dreams? What happens if we were suddenly woken up and find ourselves in the middle of a crowded street? The Parasomnia performance is a game with different realities.
Adam Read has been exploring various forms of street theatre and visual performance. He builds installations as playgrounds for the performance action, often integrating the surrounding environment. The show relies also on live interaction with the public.
8 iunie/8th of June
18:30 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
The KTO Theatre, Polonia/Poland
Peregrinus
Contemporanul „Oarecare”, a cărui viață este suspendată între Casă și Munca la o corporație, își identifică drumul în viață cu drumul la serviciu. Peregrinarea în căutarea sensului vieții apare ca o trudă zilnică, lipsită de spiritualitate, dragoste și frumusețe. Lumea Peregrinului este o civilizație digitală – tristă, înspăimântătoare și grotescă, unde consumerismul a devenit religia dominantă. Vitrina unui magazin este casa Peregrinului de secol XXI.
Regia/Directed by: Jerzy ZOŃ
Decorul și costumele/Set & costume design: Joanna JAŚKO-SROKA
Ilustrația muzicală/Music selection: Jerzy ZOŃ
Cu/With: Karolina BONDARONEK, Martyna MALCHAREK, Grażyna SREBRNY-ROSA, Justyna WÓJCIK, Marta ZOŃ, Sławek BENDYKOWSKI, Bartek CIENIAWA, Paweł MONSIEL, Michał ORZYŁOWSKI
Durata/Running time: 1h
Spectacol nonverbal/Nonverbal show
Teatrul KTO a luat ființă în Cracovia în 1977. De atunci, a vizitat peste 250 de orașe în 40 de țări de pe cinci continente. A participat la festivaluri în Seul, Bogota, New York, St. Petersburg, Berlin, Viena, Praga, Tirana, Edinburg, Minsk și Kiev. De 39 de ani este condus de același director, regizorul Jerzy Zoń, iar din ianuarie 2005, a devenit teatru municipal.
The contemporary `Everyman`, whose life is suspended between Home and Work for a corporation, identifies his or her pathway through life as a pathway to work. The peregrination in search of life meaning comes into view through everyday toil, deprived of spirituality, love and beauty. Peregrinus world is a digital civilization – sad, terrifying and grotesque, where consumerism turns into a dominant religion. A shop window is the home of the 21st century Peregrinus.
The KTO Theatre was established in Krakow in 1977. It has visited nearly 250 cities in over 40 countries on 5 continents. It has taken part in prestigious festivals in Seoul, Bogota, New York, St. Petersburg, Berlin, Vienna, Prague, Tirana, Edinburgh, Minsk and Kiev. For 39 years the company has been managed by its current director Jerzy Zoń and since January 2005, KTO Theatre has had the status of a municipal theatre.
8 iunie/8th of June
20:00 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Auăleu, Timișoara, România
Ferma animalelor, după George Orwell/Animal farm, adapted after George Orwell
Ne cerem scuze în faţa tuturor vietuiţoarelor şi dobitoacelor fiindcă trebuie să folosim imaginea lor pentru a spune această poveste omenească. Vă rugăm să înţelegeţi că unele dobitoace din regnul uman nu ar putea accepta o asemenea poveste şi s-ar supăra, ne-ar bate, ne-ar amenda sau cine ştie ce altă grozăvie… aşa că vă rugăm să ne credeți: nu e vorba de voi, e vorba de noi. Cu toate că am trecut din totalitarism în democraţie prin sângele unei revoluţii, încă suntem nevoiţi să umblăm cu măşti.
Adaptarea și regia/Adapted & directed by: Ovidiu MIHĂIŢĂ
Muzica/Music by: Cari TIBOR
Lumini și regia tehnică/Light design & stage directing: Norbert LOVASZ
Grafica afiș/ Poster graphics: Ion BARBU, Vlad BIDIVIU
Cu/With: Christine CIZMAŞ, Ioan CODREA, Marian PÎRVULESCU, Cristian POPESCU, Andrei RACOLŢA, Ovidiu MIHĂIŢĂ
Actorul Ovidiu Mihăiţă semnează spectacolele Auăleu, trupă pe care o conduce în Timişoara, din 2004. În primii patru ani au jucat în garajul şi curtea unor prieteni. Azi sunt de găsit într-o casă închiriată, cu grădină populată de hamace şi pitici, în care au înfiinţat Scârţ – un bar-cafenea deschis din zi și până-n noapte pentru publicul trupei.
We apologize in front of all animal creatures because we need to use their image in order to tell a human story. Please understand that some human beasts could not accept this kind of story and they would get upset, they would beat or fine us or God knows what other atrocity they would do… therefore, please believe: it is not about you, but about us. Although we have overcome totalitarianism and gained democracy through the blood of a revolution, we still need to wear masks.
The actor Ovidiu Mihăiță stages the Auăleu (Oh my!) shows, a company that he manages since 2004 in Timișoara. For the first four years, they played in some friends garage and yard. Today, they can be found in a hired house, with a garden full of hammocks and yard dwarfs. There is also a cafe-bar, the so called Scârț (Creak), opened from day till late in the night for the company’s constant public.
9 iunie/9th of June
18:00 – Centrul Vechi/Old Town
11 iunie/11th of June
20:00 – Platoul Prefecturii/Prefecture Square
Lise Klitten, Danemarca/Denmark
Para-dice Return
Costumele concentreză frumusețea naturii, iar personajele sunt acoperite cu vegetație, care irumpe din cele mai delicate părți ale corpului. Tribul Para-dice Return are semințe de flori sălbatice (simbolic vorbind, dar și literal) plantate în nas, urechi, ochi și gură. Au fost udate și au încolțit, imagine ce are un puternic sens metaforic.
Regia și scenografia/Directing & scenography: Lise Klitten
Cu/With: Cinci voluntari dansatori sau studenți la teatru, doi băieți și trei fete sau invers/Five dancer or theatre students volunteers, two boys and three girls or the other way around
Durata/Running time: 45 – 60 min.
Spectacol nonverbal/Nonverbal show
Artist autodidact, Lise Klitten a deschis propria companie independentă la vârsta de 21 de ani. Avea atunci un angajat, ulterior a ajuns la trei. Dorința ei era ca fiecare zi să fie o pictură stradală, cu oameni îmbrăcați fantezist și colorat. A închis compania în 1991 și a început să lucreze în diferite teatre independente ca scenograf. În scurt timp a primit multe comenzi de la mici trupe de avangardă pentru că făcea ca tricoul și pantalonii de trening să fie un costum de scenă în sine.
The Costumes are focused on the beauty of nature, and the figures are covered with vegetation sprung from most delicate parts of the body.Para-dice Return Tribe has wild flower seeds (symbolic, but almost literally) planted in nose, ears, eyes and mouth. They have been watered and the flowers have sprouted, metaphorically speaking.
Self-taught artist, Lise Klitten opened her own independent company at the age of 21. She had a staff member at the time, then the comapny reached three employees. Her mantra was to make everyday as a street picture, with fanciful and colourful dressed people. She closed the company in 1991 and she started working as costume and props designer in various independent theaters. Shortly afterwards, she got many orders from smaller avantgarde groups, as she was making more than a T-shirt and training pants, turning them into a stage costume.